آرامش کوه
قالب وبلاگ
آرامش کوه
 
نويسندگان

 






2- K2(کیتو) در قسمت شمالی کشور پاکستان و در منطقه قراقروم در هیمالیا واقع شده است. به خاطر نام مستعارش یعنی "کوهستان وحشی" مشهور است. شهرت آن به این خاطر است که از هر 4 نفری که قصد صعود به این قله را داشته اند، 1 نفر جان باخته است. این کوه دومین کوه مرگبار جهان است. ارتفاع قله ی آن 8611 متر است.



3- Kangchenjunga (کنچنجونگا) "پنج جواهر برفی" سومین قله بلند جهان است و به همراه چهار قله ی دیگر مجاور خود، شامل 5 قله می باشد که همگی آنها بالای 8450 متر هستند. این کوه کاملا از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب با رشته کوههای عظیم احاطه شده است. رشته کوههای Kangchenjunga دارای شکلی مانند یک حرف X خیلی بزرگ هستند. ارتفاع این قله به 8586 متر می رسد.



4- Lhotse (لوتسه) برای کوهنوردان یکی از مشهورترین کوهها است. به این دلیل که اتصال مستقیم به کوه اورست دارد و از طریق گردنه جنوبی با اورست مجاورت دارد وهمچنین اینکه جبهه وحشتناک جنوبی کوه لوتسه یکی از بزرگترین جبهه های پرشیب کوهستانهای جهان می باشد.(این جبهه، تنها با 2.25 کیلومتر فاصله ی افقی بالغ بر 3.2 کیلومتر افزایش ارتفاع دارد). این قله 8516 متر ارتفاع دارد.



5- Makalu (ماکالو)یک کوه منفرد واقع در 22کیلومتری شرق کوه اورست است و شکلی شبیه به یک هرم چهار وجهی دارد. به عنوان یکی از سخت ترین کوهها برای صعود، مطرح شده و دلیل آن شیب بسیار زیاد و تیغه های تیز خط الراس آن می باشد. ارتفاع قله 8462 متر است.



6- Cho Oyu (چو اُیو) "الهه ی فیروزه" در 20 کیلومتری غرب کوه اورست قرار دارد، این کوه در رشته کوههای هیمالیا و در مرز بین چین و نپال می باشد. با وجود اینکه این قله 8201 متر ارتفاع دارد ولی به دلیل شیب نه چندان زیاد آن، اکثر کوهنوردان آن را آسان ترین صعود هشت هزار متریها می دانند.



7- Dhaulagiri (دائولاگیری) "کوهستان سفید" بخشی از رشته کوههای هیمالیا می باشد که در شمال غربیPokhara (پُخارا) درناحیه ی شمال نپال مرکزی قرار گرفته است. ارتفاع آن به 8167 متر می رسد.



8- Manaslu (ماناسلو) در منطقه ی Gorkha (گورخا) واقع در Mansiri Himal که بخشی از هیمالیا در نپال است، جای گرفته است. ماناسلو دارای خط الراسهای طولانی، یخچالها و چشم اندازهایی با شیب زیاد می باشد. بلندترین قله آن دارای ارتفاع 8163 متر است.



9- Nanga Parbat (نانگا پاربات) در زبان اردو به معنای "کوهستان برهنه" می باشد. همچنین به "کوهستان قاتل" نیز شهرت دارد. دلیل این نام گذاری این است که در نیمه اول قرن بیستم تعداد زیادی از کوهنوردانی که قصد داشتند این صعود سخت را انجام دهند، جان خود را از دست داده اند. ارتفاع این قله 8126 متر می باشد.



10- Annapurna (آناپورنا) مجموعه ای از قلل می باشد که ارتفاع بلندترین آنها به 8091 متر می رسد. این قله که در مذهب هندو به "خدایگان حاصلخیزی و زراعت" منسوب است، بخشی از منطقه ی حفاظت شده با وسعت 7629 کیلومتر مربع در کشور نپال می باشد. با توجه به میزان تلفات کوهنوردان صعود کننده به این قله که حدود 40 درصد می باشد، برخی این کوه را مرگبارترین کوهستان بر می شمارند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:49 ] [ یامور ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به راستی چه رازی در کوه نهفته هست که هر روز بیشتر از پیش عاشق و دلباخته کوه می شوم
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 2057
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

دریافت همین آهنگ